Til tjenester og tilbud

Rom og utstyr

Meråpent bibliotek

Kom inn på biblioteket utenfor våre åpningstider.

Hva er et meråpent bibliotek?

Et meråpent bibliotek er et bibliotek du kan benytte også utenom betjent åpningstid. Når biblioteket er ubetjent er døren låst. For å slippe inn, må man ha oppgradert bibliotekkortet til nøkkelkort. Du bruker kortet ditt og PIN-koden din for å låse opp døra når du skal inn.

Hvordan får jeg meråpent?

For å oppgradere bibliotekkortet ditt til nøkkelkort, signerer og leverer du denne kontrakten på biblioteket: Kontrakt for tilgang til meråpent bibliotek.

Du må være over 15 år for å få tilgangen og er du under 18 år må du ha signatur av foresatte. Barn under 15 år må ha følge av foreldre eller foresatte for å være på biblioteket i ubetjent tid.

Når er det meråpent?

Nærmere informasjon om når vi har meråpent finner du på siden med åpningstider.

Merk at Hof bibliotek vil ikke være meråpent på onsdager, siden det er ungdomsklubb og ungdommene skal få ha huset for seg selv.

Grunnet uønskede hendelser i Holmestrand bibliotek, har meråpent-tilbudet der blitt strammet inn. Se aktuelle tider på åpningstidsoversikten.